LO Nr I

Ostatni termin:
2019-06-04 00:00

Wycieczka do Trójmiasta

Od 30 maja do 1 czerwca klasa IIA uczestniczyła w wycieczce do Trójmiasta. Dzięki temu wyjazdowi pogłębiliśmy wiedzę o historii naszego kraju i jego drodze ku wolności. Mieliśmy także możliwość do zregenerowania sił i relaksu. W trakcie tych trzech dni zwiedziliśmy Gdańsk i Sopot, które, dzięki świetnej i doświadczonej Pani przewodnik, stały się nam o wiele bliższe.

Pierwszego dnia wyjazdu mieliśmy okazję do zwiedzenia sopockiej Opery Leśnej, która została specjalnie dla nas otwarta, następnie przeszliśmy po najsłynniejszym polskim molo, które jest zarazem najdłuższym molem w Europie oraz zażyliśmy kąpieli słonecznej na plaży.

Następny dzień dostarczył nam ogromnej dawki wiedzy oraz pożywki dla ducha. Odwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności, w którym niektórzy z nas mieli okazję spotkać samego Lecha Wałęsę, pierwszego prezydenta III RP. Samo Centrum w sposób chronologiczny przedstawia losy Polski w czasach komunizmu, zaczynając od jego wprowadzenia, poprzez okres stalinizmu, aż po wygraną Solidarności. Po wizycie w tym obiekcie, pojechaliśmy na Westerplatte, gdzie mogliśmy oglądać zachowane wartownie, jak i Wojskową Składnicę Tranzytową, czyli miejsce, które było symbolicznym początkiem II wojny światowej. Na koniec udaliśmy się do centrum Gdańska, gdzie wśród urokliwych kamienic znaleźliśmy pozostałości krzyżackiego zamku, podziwialiśmy fontannę Neptuna, odwiedziliśmy także kościół św. Katarzyny i Bazylikę Mariacką.

Ostatni dzień spędziliśmy w Muzeum II Wojny Światowej, perły współczesnej architektury. Wystawa pozwoliła nam uzupełnić wiedzę na temat ostatniej wojny, dostarczyła też wielu emocji. Tragizm ludzkich losów, niewyobrażalne cierpienie oraz heroizm postaw ludzkich wzbudziły w nas głębokie przemyślenia. Wystawa prowadziła nas przez kamienice objęte wojną, pozwoliły poznać prozę życia codziennego zarówno żołnierzy, jak i ludności cywilnej. Po kilkugodzinnym spacerze przez historię, nasza nadmorska przygoda dobiegła końca.

Na koniec chcielibyśmy podziękować prof. Blandynie Rosół-Niemirowskiej, dzięki której mieliśmy okazję pojechać na tak wyjątkową wycieczkę. Dziękujemy również opiekunom, prof. Małgorzacie Horak i prof. Jarosławowi Gębarzewskiemu.

Nikola Grzeszak

Czerwiec 2019
Pn Wt Śr Cz Pt So N
00:00
Wycieczka do Trójmiasta Od 30 maja do 1 czerwca klasa IIA uczestniczyła w wycieczce do Trójmiasta. Dzięki temu wyjazdowi pogłębiliśmy wiedzę o historii naszego kraju i [...]
Data :   4 czerwca 2019
00:00
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2018/19 2019-06-19{/gallery} Materiał w przygotowaniu.
Data :  19 czerwca 2019

Kontakt:

Liceum Ogólnokształcące Nr I
im. Jana III Sobieskiego;

55-200 Oława; Plac Zamkowy 10
Telefon: +71 313 27 48

Sukcesy:

wyróżnienie tygodnika Perspektywy
w rankingu najlepszych liceów