Ciekawy projekt
W naszej szkole realizowany jest projekt „Nowe umiejętności – więcej możliwości” dzięki dofinansowaniu, które otrzymaliśmy w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021 – 2027 (FERS) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, na zasadach programu Erasmus+.
Wysokość dofinansowania: 155 545,97 PLN
Główne cele projektu to:
- podniesienie kompetencji metodycznych i językowych nauczycieli,
- zapewnienie aktywnego udziału szkoły w międzynarodowych projektach edukacyjnych,
- rozwój kompetencji kluczowych dzięki interdyscyplinarnej wymianie doświadczeń,
Projekt realizowany jest od 01.11.2023 r i potrwa do 30.04.2025.
Dzięki uzyskanemu dofinansowaniu nauczyciele LO wezmą udział w kursach języka angielskiego na Malcie, kursie języka włoskiego we Włoszech oraz szkoleniach dotyczących zarządzania projektami międzynarodowymi w Portugalii.
Nowe umiejętności - więcej możliwości
Malta - Włochy 2024
Nauczyciele Liceum Ogólnokształcącego Nr I im. Jana III Sobieskiego w Oławie biorą udział w projekcie „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego+, w Programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 realizowanego na zasadach Programu Erasmus+, w ramach którego odbywają się szkolenia kadry pedagogicznej.
Realizacja zadań projektu rozłożona jest w czasie i potrwa do 30.04.2025 r.
Dzięki Funduszom Europejskim dla Rozwoju Społecznego i współpracy Szkoły Językowej Maltalingua w lipcu 2024 r. na Malcie odbyły się pierwsze szkolenia kształcące umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Oprócz zajęć językowych kursanci uczestniczyli również w wyjazdach kulturoznawczych, podczas których mogli wykorzystać zdobyte umiejętności oraz dokonać ich ewaluacji.
Każdy uczestnik projektu otrzymał certyfikat potwierdzający realizację celów programu.
Nowe umiejętności – więcej możliwości
MALTA
Szkoła
Maltalingua English Language School mieści się w pięknym mieście St. Julians.
Została dwukrotnie nominowana jako finalista StudyTravel Star Awards 2023 – English Language School Europe, a w tym roku uzyskała nominację w kategorii – Junior Course for Under-18s.
W latach 2019 i 2022 Maltalingua School of English otrzymała certyfikat doskonałości. Szwajcarska ankieta Education Stars została opracowana na podstawie opinii tysięcy studentów za pośrednictwem mediów społecznościowych i platform edukacji online, co dało Maltalingua ogólną ocenę 4,7/5 i wynik jakości i satysfakcji na poziomie 98,83%.
ZAJĘCIA
Maltalingua jest małą szkołą języka angielskiego z wielkim sercem, w której zajęciach z przyjemnością braliśmy udział. Lekcje prowadzone były w małych, międzynarodowych grupach. Lektorzy przekazywali wiedzę w interesujący i zabawny sposób.
Ucząc się języka angielskiego, jednocześnie poznawaliśmy nowe metody nauczania, które możemy wdrożyć w naszej pracy.
Uczyliśmy się nie tylko w budynkach szkolnych, mieliśmy również szansę odkryć Maltę po lekcjach i poprawić swój angielski, wchodząc w interakcje z lokalnymi mieszkańcami. Dzięki czemu zawarliśmy nowe znajomości nie tylko z nimi, ale również z kursantami pochodzącymi min. z Meksyku, Francji, Niemiec, Finlandii, Łotwy, Estonii…
Bogaty program kulturoznawczy z anglojęzycznym przewodnikiem umożliwił nam zwiedzenie: Valletty (urokliwej stolicy Malty), Mdiny, Rabatu, St. Julian, The Three Cities, wyspy Gozo, Blue Lagoon na Comino, Jaskini Blue Grotto, basenów solnych, Klifów Dingli.
Malta zachwyca również kulinarnie. Kuchnia obfitująca w owoce morza, łącząca w sobie smaki całego świata, wymagała nie lada umiejętności językowych, oddających jej smak, zapach i piękno. A przede wszystkim prowokowała do wspólnych konwersacji.
Nowe umiejętności – więcej możliwości
WŁOCHY
We Włoszech kadra pedagogiczna uczestniczyła w zajęciach konwersacyjnych dla nauczycieli języka włoskiego. Szkoła Conte Ruggiero znajduje się w małej miejscowości Santa Domenica w niedalekiej odległości od Tropei, w Kalabrii, na południu Włoch. Zajęcia odbywały się w klasach ogrodowych, bo w zacienionych miejscach panował przyjemny chłód pomimo wysokiej temperatury. Na zajęciach poruszaliśmy tematy związane z życiem codziennym we Włoszech, tradycjami i zwyczajami. W grupie byli głównie nauczyciele z Niemiec i Szwajcarii, z którymi wymienialiśmy się doświadczeniem zawodowym.
4
Madera 2025
Ostatnim etapem realizacji projektu był tygodniowy wyjazd dwóch przedstawicielek kadry pedagogicznej na szkolenie dotyczące zarządzania międzynarodowymi projektami dla szkół finansowanymi przez Unię Europejską.
FUNCHAL, III 2025
Szkolenie to odbyło się w marcu 2025 w mieście Funchal, będącym stolicą portugalskiej Madery. Podmiotem prowadzącym szkolenie była niemiecka firma specjalizująca się w kursach dla nauczycieli – European Teacher Training Institut. Szkolenie było prowadzone w języku angielskim.
TEMATYKA I METODOLOGIA
Kurs oferował przegląd różnych programów edukacyjnych, które finansowane są ze środków europejskich. Najpopularniejszy z nich to szeroki i dający wiele możliwości program Erasmus+. Kursantki zdobyły wiedzę na temat planowania, tworzenia i zarządzania projektami. Uczestniczyły również w zajęciach warsztatowych, w czasie których współtworzyły szkic nowego projektu międzynarodowego.
Szkolenie było prowadzone różnorodnymi metodami. Było dobrą okazją do zaktualizowania swojej wiedzy na temat nowoczesnych form pracy w grupie oraz do poznania ciekawych narzędzi, takich jak wirtualna tablica interaktywna – TaskCards, która umożliwia zdalne współtworzenie dokumentów, dzielenie się materiałami, doświadczeniami i pomysłami.
PERSPEKTYWY PRZYSZŁEJ WSPÓŁPRACY
Tygodniowy pobyt w Funchal to również czas poznawania partnerów do przyszłej współpracy w projektach międzynarodowych. Poza uczestniczkami z naszej szkoły w szkoleniu udział wzięli nauczyciele i przedstawiciele kardy zarządzającej z Niemiec, Słowenii, Grecji, Chorwacji, Lichtensteinu i Finlandii. Uczestnicy nie tylko dzielili się swoimi doświadczeniami dotyczącymi tworzenia i zarządzania projektami ale również wyrazili gotowość podjęcia wspólnej pracy nad przyszłymi projektami.